tisdag 7 juni 2011

Jobbiga dagar...

Sommaren har gjort entre. De senaste dagarna har det vart riktigt högsommar värme här i Sthlm :) Helgen tillbringade vi med mina föräldrar, min bror och min mormor ute på landet. Kändes skönt att vara där. Vi får så otroligt med hjälp av alla. Tur det med tanke på att Felix skrikit en hel del. Var väldigt svårt att få honom nöjd. Jag tror han hade magknip. Då är det skönt att det finns flera famnar som kan trösta. VI stannade kvar där fre-sön. Första natten var rent vidrig. Felix var vaken stor del av natten och var missnöjd med allt. Inte ens amning var någon hit. Som tur var sov Ella i den " stora" stugan ( som inte är så jätte stor men i jämförelse med gäststugan som vi sov i som är ca 8 kvadratmeter så är den andra stugan med ca 60 kvadrat stor) med mormor, morfar, morbror. Så hon blev iallafall inte väckt av lille-bror. Men Tomas och jag sov inte många timmar den natten. På lördagen var Felix också gnällig och skrikig och hade svårt att komma till ro. Med alldeles för lite sömn blir man då rätt knäckt. Min kära mamma tog hand om Felix på kvällen så la jag mig med Ella när hon skulle sova. Vilket gav mig ca 2 timmars extra välbehövlig sömn. Tack kära mamma för det. När jag sen kom tillbaka efter min sömntur så låg Felix och sög på napp. Nappen har efter det var rena räddningen. Han är väldigt snuttig vår lille pojk :) Natten efter blev mycket lugnare... På söndagen åkte vi hem. Natten till måndag blev återigen en vidrig natt. Men inte pågrund av Felix så faktiskt sov riktigt bra den natten, utan pga Ella. Som sov väldigt oroligt. SÅ återigen en natt med väldigt dålig sömn. På måndagen på dagen var Felix återigen grinig. Detta började leda tankarna till KOLIK. Men inatt sov han bra. Ammade honom vid 21-tiden, nästa gång han vaknade var vid halv tre... Och sedan halv sju. Så den här natten har vart riktigt bra. Kan bara hoppas att det håller i sig. Han har även vart lugn på under dagen idag. Och just nu sover han... Hoppas detta håller i sig.
Vi får golvet i vårt vardagsrum ordning gjord idag. Så vi sover hos mina föräldrar i natt. I morgon ska vi förhoppningsvis kunna komma hem igen. Även fast det är skönt att vara här, återigen får så mycket hjälp med barnen när vi är här. Så är det ändå skönt att komma hem ochsova i sin egen säng :) Hoppas på några lugna dagar och nätter nu framöver... :) Nu är det dax att natta Ella. God natt på er alla :)

PS: detta skrevs 110607

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar